جزئیاتی از نحوه کسب درآمد کاربران از سکوهای داخلی
مداربسته: بتازگی سندی تصویب شده که طبق آن کاربران با فعالیت در پلت فرم های داخلی و بر طبق محتوای پخش شده، در درآمد حاصل از ترافیک مصرفی توسط مخاطبان برای مشاهده محتوا، شریک خواهند شد.
به گزارش مداربسته به نقل از ایسنا، بتازگی سند سیاست ها و الزامات تعرفه گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن تولیدکنندگان محتوا در درآمدهای حاصله در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید.
در این باره دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام نمود که ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا تا حالا برای ارائه دهندگان شبکه آورده مالی داشته که با تصویب این سند، مردم نیز در آن سهیم شده و درحقیقت تولیدکنندگان محتوا شریک درآمد حاصل از بازدیدشان در فضای مجازی خواهند بود.
کارشناسان دراین زمینه می گویند پلت فرم های خارجی مانند یوتیوب تبلیغاتی که انجام می دهند را بین ویدئو های کاربران پخش می کنند، سپس درآمد حاصل از نمایش این تبلیغات، عموما بین صاحبان محتوا تقسیم و به آنها هم تعلق می گیرد.
بر این اساس مردم عادی فرصت مهمتری برای شکل دادن به محتوایی که می توانند ببینند، پیدا کرده و به مرور زمان، اقتصاد تولیدکننده محتوا، به یک نیروی اصلی تبدیل گشته است.
موضوع کسب درآمد کاربران از پلتفرم ها از گذشته و در ایران هم وجود داشته است و بر این اساس زمانی که کاربر در یک پلتفرم، صفحه یا کانالی ایجاد و محتوایی منتشر می کند، بر طبق محتوای پخش شده، بررسی های لازم انجام و برای ترافیکی که توسط مخاطب برای مشاهده محتوا استفاده می شود، هزینه به انجام می رسد.
به طور مثال اگر هر گیگ، دو هزار تومان باشد، از این مقدار اپراتور به عنوان سهامدار هزار تومان را به پلت فرم می دهد و در مرحله بعد پلت فرم هم از این هزار تومان، ۵۰۰ تومان را به صاحب کانال و تولیدکننده محتوا ارائه و به صورتی او را درآمد پلت فرم حاصل از ترافیک شبکه شریک می کند.
بنابراین در اینجا درآمدی حاصل می شود بدون این که بحث تبلیغاتی مطرح یا انجام شده باشد. این پروسه مدت هاست در بعضی از پلت فرم های داخلی در حال انجام می باشد و نکته قابل توجه این است کاربران داشبوردی را در پنل خود دارند که کاملا می توانند بطور آنلاین و شفاف ببینند که در لحظه چقدر ترافیک مصرف و درآمد داشته اند.
موضوعی که رییس مرکز ملی فضای مجازی در صحبت های اخیر خود به آن اشاره کرده و اظهار داشت که فردی که بطورمثال استاد دانشگاه و یا آشپز است، با بارگذاری محتوای خودش، در میزان درآمد حاصل از ترافیک مصرفی که سایر کاربران با بازدید از آن محتوا صرف می کنند، شریک خواهد شد.
بر این اساس می توان اظهار داشت که ذینفع سند تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی، در اولویت نخست مردم یا کاربران هستند و این امیدواری وجود دارد که با بوجودآوردن انگیزه، جهشی در تولیدات محتوا در کشور به وجود آمده و شاهد منفعت تولیدکنندگان محتوا و ارائه دهندگان شبکه در این زمینه باشیم.
ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که حالا پلتفرمهای خارجی برای جلب توجه اینفلوئنسرها و دلارهای تبلیغاتی مربوطه، رقابت می کند، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب، برای بازاریابی اینفلوئنسرها، محبوبیت پیدا کرده اند. در نتیجه، این پلت فرم ها با یکدیگر رقابت می کنند و سایر شرکت های فناوری که با تولیدکنندگان محتوا آشنا می شوند، برای جذب آنها، سودآورترین گزینه های کسب درآمد را ارائه می دهند و بمنظور راضی نگه داشتن آنها، ایجاد انگیزه و تولید محتوای رایگان، طیف وسیعی از ابزارهای کسب درآمد را توسعه داده اند.
فوربس در گزارشی، پنج گزینه کسب درآمد را بررسی نموده که تولیدکنندگان محتوا می توانند در پلت فرم های اجتماعی با کمک ابزارها و خاصیت های جدیدی که ظاهرا هر هفته اضافه یا اصلاح می شوند، درآمد کسب کنند و با داغ شدن رقابت برای تولیدکنندگان محتوا، می توان انتظار داشت که شاهد نوآوری بیشتری در دنیای کسب درآمد از این افراد باشیم، برای اینکه پلت فرم ها بدنبال راه های جدید و بهتری برای مساعدت با تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوایشان هستند.
منبع: newcctv.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب