با اینفلوئنسر ماركتینگ فروش خویش را افزایش دهید
به گزارش مداربسته در این مقاله به شما می گوییم كه چگونه با شناسایی مخاطبان و پیدا كردن اینفلوئنسر ها می توان فروش را افزایش داد.
امروزه اینفلوئنسر ماركتینگ و همكاری با اینفلوئنسر ها می تواند یكی از بهترین روش ها برای پیدا كردن مخاطبان و مشتریان جدید باشد.
معمولا بازاریاب ها پول زیادی را صرف دیجیتال ماركتینگ بر روی پلت فرم های مختلف می كنند تا بازدید و ترافیك وب سایت شان افزایش یابد. هرچند علیرغم پرداخت حجم بالایی از پول، مطابق با یك گزارش، هم چنان تولید لید (lead generation) مشكل اصلی ۶۳ درصد از كسب وكارها است.
اینفلوئنسر ها به شما كمك می كنند كه شكاف میان برند خود و مخاطبان تان را پر كنید
اینفلوئنسر ماركتینگ می تواند شكاف میان برند شما و مخاطبانی كه دارید را پر كند. اما اصلا اینفلوئنسر چیست یا كیست؟ اساسا، اینفلوئنسر ها شخصیت های مشهور در رسانه های اجتماعی هستند كه تعداد زیادی فالوئر دارند. كسب وكارها با هدف رسیدن به مخاطبین این افراد، با آنها ارتباط برقرار می كنند؛ ارتباطی كه در نهایت به ترافیك بیشتر و مشتریان بالقوه منتهی خواهد شد.
در این مقاله می خواهیم موضوعات پیش رو را زیر ذره بین ببریم: مزایای اینفلوئنسر ماركتینگ چیست؟ كسب وكار شما چه زمانی باید روی میكرو اینفلوئنسر ها تمركز كند؟ چگونه می توان شخصیت های محبوب رسانه های اجتماعی را پیدا كرد؟ نكاتی مفید برای برقراری ارتباط و كار كردن با اینفلوئنسر ها
مزایای اینفلوئنسر ماركتینگ
دلایل زیادی برای درگیر كردن اینفلوئنسر ها با كسب وكار شما وجود دارد. یكی از اولین و اصلی ترین منافع، توانایی بالاتر در رسیدن به طیف گسترده تری از مخاطبین است، البته اگر فقط از ایمیل ماركتینگ یا تبلیغات در رسانه های اجتماعی استفاده می كنید.
برای آموزش اینفلوئنسر ماركتینگ در اینستاگرام بهترین راه مطالعه مقالات آموزشی سایت ویرلن است.
اینفلوئنسر ها با صحبت در مورد سرویس یا محصول شركت های مختلف می توانند از كسب وكار آنها نزد كاربران طرفداری كنند. اگر تاكنون كسی نام برند شما را نشنیده است، این شانس وجود خواهد داشت تا مردم فقط در یك ویدیو كه یوتیوبر مورد علاقه شان منتشر نموده، با شما آشنا گردند.
علاوه بر این، امكان دارد بتوانید بازخورد خوبی را از راه اینفلوئنسر ها دریافت كنید. برای این كار كافیست به چیزی كه اینفلوئنسر مورد نظر (و فالوئرهایش) در مورد محصول یا سرویس شما می گوید، گوش دهید. در مرحله بعدی، بخش نظرات آن ویدیو را چك كنید تا ببینید كه دیگران چه احساسی در مورد محصول یا خدمات شما دارند. اگر متوجه روندی مشخص در مورد تجربه كاربران از خودتان شدید، مثل فرایند خرید، محتوای منتشرشده، خود محصول یا هر چیز دیگر، وقت آن است كه وب سایت یا محصول تان را ارزیابی كرده و به دنبال راهی برای بهبود آن باشید.
اینفلوئنسر ها همینطور میان شما و چشم اندازهایی كه پیش روی مشتریان قرار می دهید، اعتماد به وجود می آورند. اگر كسی تصمیم گرفته باشد كه دیگر هیچ كدام از محصولات یا خدمات شما را خریداری نكند، نظر اینفلوئنسر مورد علاقه او می تواند این فرد را به یك مشتری جدید تبدیل كند.
چه زمانی با میكرو اینفلوئنسر ها كار كنیم؟
پیش از پاسخ به این سؤال، بهتر است اول بگوییم میكرو اینفلوئنسر ها (microinfluencers) چه كسانی هستند؟ این ها نوع خاصی از اینفلوئنسر ها هستند كه تعداد فالوئرها یا مخاطبان آنها، كم تا متوسط است. هیچ عدد مشخص برای این گروه بندی وجود ندارد، ولی به صورت كلی می توان افرادی را كه بین ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار فالوئر دارند، بعنوان یك میكرو اینفلوئنسر معرفی نمود.
قابل توجه ترین تفاوت بین كار با یك میكرو اینفلوئنسر و یك اینفلوئنسر، این است كه معمولا تاكتیك های تبلیغات میكرو اینفلوئنسر دنباله طولانی تری در مقایسه با افرادی دارد كه طیف گسترده ای از افراد، مخاطب آنها هستند. به جای درست كردن چندین ویدیو در مورد موضوعات مختلف، اینفلوئنسر ها ویدیوهایی را درست می كنند كه خاص یا اصطلاحا نیچ (niche) هستند. از آنجایی كه مبحث فعالیت آنها می تواند بسیار خاص باشد، مخاطبان آنها هم تمایل به داشتن رابطه ای نزدیك تر با میكرو اینفلوئنسر دارند و به همین دلیل، احیانا توجه بیشتری به پیشنهادات عرضه شده خواهند داشت.
باید این مورد را هم در نظر داشت كه به خاطر خاص بودن مخاطبان، اگر موضوعاتی كه میكرو اینفلوئنسر پوشش می دهد با كسب وكار شما ارتباط داشته باشد، احیانا افراد بیشتری از وب سایت تان بازدید خواهند كرد. بعنوان مثال، شركت هایی كه در زمینه ملزومات حیوانات خانگی فعالیت دارند، بیشتر دوست دارند با میكرو اینفلوئنسر هایی كار كنند كه در مورد حیوان خانگی یا به صورت كلی حیوانات صحبت می كنند. دلیل این مورد بسیار ساده است: اغلب افرادی كه ویدیوهای مربوط به حیوانات خانگی را تماشا می كنند، خودشان صاحب یكی از آنها هستند. مشتریانی كه حیوان اهلی دارند، به غذا و لوازم مختلف نیاز دارند تا مشكلی برای حیوان خانگی آنها پیش نیاید. با این تفاسیر، همكاری با كسی كه همواره در مورد حیوانات صحبت می كند، تصمیمی كاملا منطقی برای معرفی برند شما به مخاطبان این حوزه است.
البته، اگر محتوای تبلیغاتی شما محدودیت زمانی دارد، مثل برگزاری یك مسابقه آنلاین با پیشنهاد فروش ویژه یك محصول یا سرویس، بهتر است با اینفلوئنسر هایی كه مخاطبان بیشتری دارند، كار كنید. در این صورت می توان در مدت زمانی كوتاه، حجم بالایی از ترافیك را مشاهده كرد.
حالا زمان آن رسیده تا در مورد پیدا كردن این افراد و چگونی ارتباط با آنها سخن بگوییم.
پیدا كردن مخاطبان
پیش از آنكه به دنبال یك اینفلوئنسر باشید، باید مخاطبان خویش را بشناسید. شخصیت های اینترنتی معمولا مخاطبان مشخصی دارند و بنابراین باید مطمئن شوید این افراد می توانند مخاطب شما هم باشند.
پیش از آنكه با كسی ارتباط بگیرید، وضعیت مخاطبان و مشتریان خود در وب سایت و شبكه های اجتماعی را به دقت تحلیل كنید. در واقع شما باید به دنبال ساخت پرسونایی برای مشتریان خود باشید كه بتواند تمایلات، اهداف، سن و درآمد مصرف كنندگانی كه از وب سایت شما بازدید می كنند، پوشش دهد.
شما می توانید با برگزاری نظرسنجی در وب سایت تان یا از راه ارسال ایمیل، بازخوردهای مشتریان را دریافت كرده و شناخت بیشتری از مخاطبان خود پیدا كنید. بعنوان مثال، وب سایت های فعال در حوزه سلامت و تندرستی می توانند تمایلات كاربران را در مورد عرضه محتوا در زمینه فعالیت های ورزشی یا داشتن یك رژیم غذایی سالم، جویا شوند. اولین گام در بازاریابی، شناخت مشتریان است. بعد از آنكه چندین پرسونای مشتری را ایجاد كردید، زمان آن است كه كار بر روی استراتژی اینفلوئنسر ماركتینگ را آغاز كنید.
تدوین استراتژی اینفلوئنسر ماركتینگ
برخی كسب وكارها پیشنهاد نوشتن یك پست میهمان در وب سایت اینفلوئنسر ها را می دهند تا از این طریق بتوانند مخاطبان را به سمت برند خود جذب كنند. در موارد دیگر هم صاحبان كسب وكارها با پرداخت پول، از اینفلوئنسر ها می خواهند كه سرویس یا محصول آنها را تبلیغ كنند.
اگر در مكاتبات خود كسی را پیدا كردید كه تمایل به همكاری با شما را داشت، می توانید در عوض بازخوردی كه مقرر است از همكاری با او دریافت كنید، یكی از محصولات خویش را به صورت مجانی در اختیارش دهید یا به او اجازه دهید كه از سرویس شما برای دوره ای معین به صورت مجانی استفاده نماید.
كلید اصلی در ایجاد یك رابطه موفق و قرارداد با اینفلوئنسر ها، پیدا كردن شخصیت هایی است كه پیشتر در حوزه كاری شما فعالیت داشته باشند. برای درك بهتر، تصور كنید وب سایتی دارید كه در آن، ملزومات زیبایی فروخته می شود. در این صورت، همكاری با یك اینفلوئنسر زیبا كه وب سایت شما را در عوض دریافت محصولی رایگان تبلیغ كند، تصمیمی منطقی خواهد بود.
پیش از آنكه سراغ یك اینفلوئنسر روید، اول مطمئن شوید كه چه چیزی را می خواهید به او پیشنهاد كنید. افزون بر این، خویش را جای اینفلوئنسر بگذارید و ببینید كدام خصوصیت كسب وكار یا وب سایت شما برایش جذاب بوده و او را متقاعد می كند كه شما را به جای رقبایتان انتخاب نماید.
تحقیق و تعامل با اینفلوئنسر ها
حالا كه مخاطب خویش را شناخته اید، زمان تحقیق در مورد اینفلوئنسر ها و پیدا كردن شخصیت هایی است كه در زمینه كاری شما فعالیت دارند. یكی از آسان ترین راه ها، جستجوی هشتگ اینستاگرام یا توییتر برای پیدا كردن كلمه های كلیدی مربوط به كسب وكار شما است.
با این كار، لیستی بلند از افرادی كه در مورد صنعت شما صحبت می كنند، پیش روی شما قرار می گیرد. اگر به بالای این فهرست توجه كنید هم می توانید محبوب ترین اینفلوئنسر ها را پیدا كنید. حالا پروفایل این افراد و وضعیت فعالیت آنها را به دقت بررسی نموده و كسی را پیدا كنید كه تعداد مناسبی فالوئر داشته باشد؛ سپس از راه دایركت یا ایمیل به او پیام دهید.
حتما مطمئن شوید كه پیام خویش را از راه پروفایل تجاری یا ایمیل رسمی شركت ارسال كنید. پیام شما نباید منحصرا در مورد چگونگی ارتباط و كمك اینفلوئنسر به شما باشد. تلاش كنید با عرضه یك گزارش كوتاه و جالب، به او بگویید كه كارهایش را دنبال می كنید و آنها را دوست دارید.
هنگام عقد قرارداد هم نباید فقط به مزایایی كه این همكاری برای شما دارد، اشاره كرد؛ در عوض تلاش كنید نتیجه این همكاری برای اینفلوئنسر و مخاطبان را هم تشریح كنید تا نظر او بیشتر از پیش جلب شود.
نتیجه گیری
اهمیتی ندارد كه از اینفلوئنسر ماركتینگ برای وبلاگ شخصی خود استفاده می كنید یا یك كسب وكار حرفه ای. همه افراد می توانند از این شیوه سود ببرند. در حقیقت، اینترنت به مردم اجازه می دهد تا با افرادی كه سلایق مشترك دارند، در انجمن ها و شبكه های اجتماعی مختلف ارتباط برقرار كنند.
اگر از این شیوه برای جذب مشتری استفاده كردید، حتما روی فعالیت اینفلوئنسر ها در زمینه كاری خود و تغییرات پرسونای مخاطبان نظارت كنید تا در پیدا كردن اینفلوئنسر ها برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود بهترین نتیجه را بگیرید.
در آخر سفارش می نماییم برای مطالعه مقالات جدید آموزش سوشیال ماركتینگ به سایت virlan.com رجوع كنید و همینطور خواندن مقاله چگونه در اینستاگرام اسپانسر بگیریم و چطور به یك اینفلوئنسر تبدیل شویم؟ را ازدست ندهید.
۲۱۲۱
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب