روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد به گزارش مداربسته، آمار وضعیت شکایت کاربران از حوزه ارتباطات برپایه گزارش رگولاتوری سیر نزولی داشته است.


به گزارش مداربسته به نقل از مهر؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اخیرا در فصلنامه آماری شاخصهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳ به بررسی تفصیلی و آماری وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور پرداخته است. گزارش مذکور وضعیت شاخصهای مختلف کیفیت شبکه های ثابت و پهن باند را از جنبه های مختلف به شکل فصلی مورد بررسی قرار می دهد. مهر در این نوشتار کوتاه، با مرور داده های تازه ترین نسخه این فصلنامه آماری، به بررسی وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ می پردازد. بررسی داده های مذکور چشم انداز روشنی از روند شکایات و میزان رضایت کاربران از شبکه های سیار و ثابت ترسیم می کند. بی گمان افزایش آمار شکایات، در عین حال که نشانه ای از نارضایتی مشترکین است، می تواند بر اعتماد عمومی نسبت به اپراتورها و حتی کل بازار ارتباطات تاثیر منفی بگذارد. این امر در بلند مدت امکان دارد به کاهش استفاده از خدمات فناورانه بیانجامد. طبق گزارش فصلنامه آماری شاخصهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳، شکایات حوزه سیار و ثابت در سه ماهه سوم سالجاری، به ترتیب ۱۴ هزار ۵۴۹ و ۲۱ هزار ۴۹۱ مورد بوده است. به بیانی دیگر، حدود ۳۵ درصد از مجموع ۳۶ هزار ۴۰ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، متعلق به حوزه سیار و ۶۵ درصد باقی مانده در ارتباط با حوزه ثابت بوده است.
داده های عرضه شده در این گزارش آماری، از آن حکایت می کند که شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ طی چند سال گذشته روندی پرنوسان داشته است. افزایش این شکایات در بعضی دوره ها می تواند ناشی از عوامل گوناگونی، همچون رشد تعداد مشترکین، اختلالات موقتی یا کمبود پهنای باند در بعضی مناطق باشد. از طرفی، کاهش شکایات در بازه های زمانی خاص هم امکان دارد گویای اقدامات پیشگیرانه اپراتورها، ارتقاء کیفیت خدمات یا عرضه طرح های تشویقی برای کاربران باشد.
با این وجود شکایات ثبت شده در مورد شبکه های ارتباطی در پاییز ۱۴۰۳، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲، کاهش محسوسی یافته است و به صورت کلی، این آمار از زمستان سال ۱۴۰۱ روندی نزولی یافته است؛ امری که می تواند ناشی از بهبود عملکرد زیرساخت های ارتباطی باشد.



منبع:

1403/12/09
08:54:02
5.0 / 5
23
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , خدمات , عمومی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته