راهی برای رهایی از پیامک و تماسهای تبلیغاتی وجود دارد؟

راهی برای رهایی از پیامک و تماسهای تبلیغاتی وجود دارد؟ مداربسته: بدنبال گلایه کاربران از پیامک و تماسهای تبلیغاتی و دستور وزیر ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای مقابله با این موضوع، مسئولان اعلام نموده اند کاربران نیز می توانند با مراجعه به سامانه 195 شکایت خودرا درباره ی این مساله ثبت کنند یا با شماره گیری کد دستوری #800؛ و مراجعه به سامانه های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک های تبلیغاتی برای غیرفعال سازی یا فعال سازی دریافت پیامک ها اقدام نمایند.



به گزارش مداربسته به نقل از ایسنا، باتوجه به نفوذ تلفن همراه در جامعه ارسال پیامک های متنی تبلیغاتی در سالهای قبل از طرفداران بسیاری برخوردار بود و سامانه پیامکی با ارسال حجم بالای پیامک، امکان تبلیغات ارزان و فراگیر را فراهم نموده بود.

اما افزایش پیامک های تبلیغاتی و گلایه کاربران از دریافت وقت و بی وقت این پیامک ها سبب شد سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، سامانه ۱۹۵ را برای مسدود کردن این پیامک ها راه اندازی کند و با گذر زمان با غیرفعال کردن اینطور پیامک ها از طرف افراد، تعداد آنها کم شد، اما هیچ گاه پایان نیافت.

در واقع بعد از مسدود شدن سرشماره های پیامکی، برخی شرکتها به استفاده از شماره های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره ها راه اندازی کرد؛ در عین حال، همچنان برخی از پیامک های تبلیغاتی از طرف خود اپراتورهای همراه ارسال می شود که البته برای غیرفعال سازی این پیامک ها هم راهکار وجود دارد.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با بهره گیری از سامانه های هوشمندی که دارد این سیمکارت ها را شناسایی و می بندد. اما با کاهش پیامک های تبلیغاتی، کسب وکارها تصمیم گرفتند که با روش تازه ای باعنوان تماسهای صوتی تبلیغاتی، جایگزینی برای آن پیدا کنند که مزاحمت بیشتری نسبت به پیامک ها به وجود آورده است.

تقریبا همه کاربران حداقل برای یک دفعه با تماسی مواجه گشته اند که بعد از برقراری آن یک پیام ضوتی از قبل تعریف شده پخش می شود که بطور معمول رویکرد اینگونه تماس ها بازاریابی و تبلیغات یک محصول یا یک خدمت است.



البته موضوع به همین جا ختم نشد چونکه با رسیدن تماسهای تبلیغاتی به تلفن های ثابت آسایش افراد در خانه نیز سلب شد؛ بطوریکه در زمان استراحت، تلفن منزل زنگ می خورد و کاربر با برداشتن گوشی با تماس تبلیغاتی مواجه می شود که شاید اصلاً نیاز به آن خدمات هم نداشته باشد.

به گفته وزیر ارتباطات اقداماتی برای مدیریت تماس و پیامک تبلیغاتی شروع شده است چونکه این امر سبب رنجش مردم شده و به سبب تاکید رییس جمهور بر اولویت رضایت مردم امیدوار هستند این مزاحمت ها را برای مردم به حداقل ممکن برسد.

در همین رابطه ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تماس تبلیغاتی را ممنوع اعلام نمود. رگولاتوری در این مصوبه خود، محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی را این طور تعریف کرد که محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه بصورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه یا دیگر دارندگان پروانه ارسال می شود.

در بخش از ماده ۲ این مصوبه گفته شده است دارندگان پروانه باید سامانه تشخیص تماس­ های محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را برابر ضوابط ابلاغی سازمان راه­ اندازی و از راهیابی اینگونه تماس­ ها در شبکه خود ممانعت کنند.

دستور وزیر ارتباطات برای مقابله با پیامک و تماسهای تبلیغاتی


اما با توجه به این مصوبه و ممنوعیت آن همچنان گلایه از برقراری تماسهای تبلیغاتی وجود دارد که بتازگی سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ی این مساله توضیح داده و به سازمان تنظیم مقررات دستوری را برای اجرا ارائه نمود. وی اظهار داشت: بحث تماسهای تبلغاتی به ما منعکس شده و من ماموریت ویژه ای را به رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده ام که این مساله را بصورت ویژه رصد کند.

هاشمی تشریح کرد: گزارشی که به من داده اند حاکی از این است که اقداماتی را برای مدیریت این مساله آغاز نموده اند چونکه این امر سبب رنجش مردم شده است و به سبب تاکید رییس جمهور بر این که رضایت مردم برای ما در اولویت است آنرا بصورت ویژه دنبال می نماییم و امیدواریم این مزاحمت ها را برای مردم به حداقل ممکن برسانیم.

طولی نکشید که رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعد از اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماموریت رفع مزاحمت پیام های تبلیغاتی ناخواسته برای مردم، از برخورد با تماسهای تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک های مزاحم تبلیغاتی آگاهی داد.



حمید فتاحی- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ی ممنوعیت تماسهای صوتی تبلیغاتی اظهار داشت: بمنظور صیانت از حقوق کاربران در عرصه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی تصویب شده که بر طبق آن تماسهای تبلیغاتی صوتی ممنوعست.

به گفته فتاحی برمبنای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه موظف شده اند سامانه تشخیص تماسهای صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماس ها در شبکه خود شوند. علاوه بر این، اپراتورها وظیفه دارند سامانه کشف تخلف پیامکی خودرا راه اندازی و سیمکارت های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند.

نحوه محدود کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی چگونه است؟


کاربران نیز می توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https: //۱۹۵.cra.ir شکایت خودرا درباره ی دریافت پیامک های تبلیغاتی و همین طور تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این راه به شکایت آنها رسیدگی شود. مشترکان تلفن همراه می توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک های تبلیغاتی برای غیرفعال سازی یا فعال سازی دریافت پیامک ها اقدام نمایند.




1403/08/20
08:05:08
5.0 / 5
112
تگهای خبر: اپراتور , خدمات , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته