در نمایشگاههای داخلی و خارجی؛
۱۰۰میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش بنیان منعقد گردید
مداربسته: مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از امضای بیش از 100 میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش بنیان در پاویون های نمایشگاه های داخلی و خارجی آگاهی داد.
دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری به خبرنگار مهر با اشاره به این که یکی از اقدامات صندوق نوآوری در امتداد توسعه اقتصاد دانش بنیان، پشتیبانی از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های معتبر داخلی و خارجی است، اظهار داشت: از شروع امسال، صندوق نوآوری در این جهت برنامه های متنوعی را طراحی و اجرا کرده است.
وی اظهار داشت: حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های داخلی و خارجی به دو صورت حضور مستقل یا برگزاری پاویون همچون حمایت های صندوق از شرکتها به حساب می آید.
وی ادامه داد: از میان پاویون های شرکت های دانش بنیان که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است، پنج پاویون دستاوردهای مهمی برای شرکت های دانش بنیان به ارمغان آورده است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری در این زمینه توضیح داد: از شروع امسال صندوق نوآوری در ۷ نمایشگاه خارجی و ۷ نمایشگاه داخلی، پاویون شرکت های دانش بنیان را با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان برپا کرده است که از این میان پنج نمایشگاه «صنایع غذایی و کشاورزی کازان در روسیه»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات در سوریه»، «بین المللی تجارت کنیا»، «تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران هلث» و «صنعت ساختمان» دستاوردهای شایان توجهی به دنبال داشته است.
به گفته وی مجموعاً ۷۸ شرکت دانش بنیان در این پنج پاویون حضور داشته اند و علاوه بر کسب شناخت مناسب از بازار، توانسته اند محصولات و توانمندی های خودرا به مشتریان داخلی و خارجی ارایه کنند.
وی اضافه کرد: بنا به گزارش خوداظهاری شرکت های دانش بنیان حاضر در پاویون و کارگزاران مرتبط، تا حالا نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش بنیان ایرانی با مشتریان داخلی و خارجی این محصولات امضا شده است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: خیلی از شرکت های دانش بنیان نیز درحال رسیدن به تفاهم نهایی و شروع همکاری با مشتریان خود هستند. برای مثال یکی از شرکت هایی که در پاویون شرکت های دانش بنیان نمایشگاه ایران هلث حضور داشته حالا درحال مذاکره نهایی با ۴۰ شرکت داخلی و خارجی است تا روند همکاری فناورانه و تجاری خودرا با آنها شروع کند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای حضور شرکت های دانش بنیان در پاویون های اختصاصی این است که خیلی از سرمایه گذاران خارجی و داخلی بعد از مشاهده محصولات و توانمندی های این شرکتها برای سرمایه گذاری در طرح ها و محصولات شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی و ابراز تمایل کرده اند.
وی اظهار داشت: بعلاوه، خیلی از شرکت های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه ها مذاکرات شایان توجهی با مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان انجام داده اند که این مسئله از سویی موجب شناخته شدن و جاافتادن این شرکتها در بازارهای صادراتی می شود و از طرف دیگر به شناخته شدن بیشتر زیست بوم فناوری ایران در کشورهای مختلف کمک می نماید.
شاوردی تاکید داشت: خیلی از شرکت های دانش بنیان ایرانی که در نمایشگاه های بین المللی حاضر شده اند توانسته اند با نهادهای دولتی یا عمومی کشور مقصد نیز ارتباط برقرار کنند و مسیر همکاری و تعامل را هموار کنند. برای مثال یکی از شرکت های فعال در زمینه تجهیزات الکترونیک برای ارائه خدمات مشاوره ای درباب اصلاحات زیرساختی شبکه توزیع برق شهری به تفاهم اولیه با مقامات کشور کنیا دست یافته است.
شاوردی اضافه کرد: خیلی از شرکت های دانش بنیان نیز با حضور در نمایشگاه های خارجی مدل کسب وکار و سطوح فناوری رقبای خارجی خودرا دیده اند و این مسئله محرکی مناسب برای شروع بازبینی و ارتقای کیفی مدل کسب وکار و محصولات شرکتها بوده است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه ها یکی از ابزارهای اثربخش در توسعه بازار داخلی و صادراتی شرکت های دانش بنیان است و دستاوردهای شرکتها از حضور در نمایشگاه ها فراتر از چیزی است که در این پنج پاویون حاصل شده است.
وی بیات کرد: صندوق نواوری و شکوفایی نیز در پی آنست که با حمایت های گسترده تر از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی، مسیر توسعه صادرات محصولات فناورانه و نوآورانه و ارتقای سطوح فناوری کشور را هموارتر کند.
منبع: newcctv.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب