آموزش های شبیه سازی شده برای بهبود رانندگی مبتلایان اوتیسم مداربسته: پژوهشگران دانشگاه میشیگان با ارائه برنامه های آموزشی شبیه سازی شده رانندگی قصد دارند توانایی رانندگی را در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بهبود بخشند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از آسوشیتدپرس، پژوهشگران دانشگاه میشیگان با تحقیق درباره ی این که مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم چگونه می توانند خطرات جاده را تشخیص دهند، قصد دارند به رانندگان جوان برای بهبود مهارت رانندگی کمک کنند. این تلاش دومین مرحله از یک پروژه تامین مالی شده توسط شرکت «فورد موتور» است که دانشگاه «آن آربور» و با همکاری یک مدرسه (آموزشگاه) رانندگی اجرا می کند. پژوهشگران در مرحله اول این کار تحقیقی دریافتند که کارآموزان مبتلا به اوتیسم در جریان رانندگی های شبیه سازی شده، خطرات کمتری را شناسایی نمودند اما بگفته «الیز هاجز» پژوهشگر ارشد این پروژه، برخی اقدامات دیگر در پشت فرمان نتیجه دلخواه را حاصل کرد. وی که استادیار بخش روانشناسی عصبی دانشگاه میشیگان است، می گوید: افرادی که تحت آموزش قرار گرفتند در مورد دو سوم از خطرات رانندگی شبیه سازی شده، بهبود نشان دادند. هدف این پروژه ایجاد فرصتی برای افراد با اختلال طیف اوتیسم است تا بتوانند مهارت های رانندگی خودرا بهبود بخشند. هاجز ابراز امیدواری کرد که در فاز دوم این تحقیقات، درس های رانندگی شخصی سازی شده نتیجه بدهد. «دبی میلوسکی» مادر یکی از افراد مبتلا به اوتیسم شرکت کننده در این دوره آموزش تحقیقی می گوید که چنین برنامه هایی در هر صورت به مبتلایان اختلال طیف اوتیسم کمک می نماید تا بر تردیدهای خودشان غلبه کنند. باید به این افراد بقبولانیم که قادر به انجام هر کاری هستند. هاجز نیز امیدوار است که برنامه های مشابهی در جاهای دیگر هم اجرا شود. فاز دوم این برنامه تا یکی دو ماه دیگر شروع خواهد شد.