باتری سولفور با فناوری نانو، جایگزین باتری های لیتیمی می شود به گزارش مداربسته یک استارتاپ آلمانی با استفاده از فناوری نانو باتری سولفوری ساخته که کارایی بالاتری نسبت به باتری های لیتیمی دارد و از نمونه های قبلی هم ارزان تر است. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این دستاورد نوید یک تکنولوژی جدید در زمینه باتری سولفور را می دهد؛ باتری که می تواند به خودرو های برقی رایج کمک نماید تا با یک دفعه شارژ ۹۰۰ مایل برد داشته باشند. این باتری در مقایسه با اجزای اصلی باتری های لیتیوم یونی معمولی، ارزان تر است. باتری خودرو های الکتریکی مملو از مواد معدنی کمیاب هستند. این امر آنها را گران می کند. شرکت آلمانی تیون مدعی است که امکان تولید باتری رقابتی دارد که می تواند همه این مواد را کنار بگذارد و فناوری باتری خودرا برمبنای مواد معدنی بسیار فراوان تر از باتری های مورد استفاده در سلول های لیتیوم یونی معمولی عرضه نماید. کلید فناوری تیون گوگرد است. بگفته این شرکت، گوگرد در مقایسه با نیکل، منگنز یا کبالت، به انرژی بسیار کمتری برای تولید نیاز دارد و با قیمت ناچیزی می توان آنرا تولید کرد. دکتر اولریش اهمس، مدیرعامل تیون می گوید: فناوری باتری موجود از نیکل، منگنز و کبالت برای کاتد استفاده می نماید. این ترکیب NMC ۸۱۱ نامیده می شود، برای اینکه ۸۰٪ نیکل، ۱۰٪ کبالت، ۱۰٪ منگنز دارد. در شرکت تیون، ما این NMC ۸۱۱ را با گوگرد جایگزین می کنیم؛ بنابراین، در این باتری ما نیکل، منگنز، کبالت نداریم و ساختارهای فعلی مس و آلومینیوم را با گرافن جایگزین می نماییم. در این باتری ها آلومینیوم و مس هم نداریم. تنها چیزهایی که ما در سلول های خود داریم فویل فلزی لیتیوم، گوگرد و کربن است. گام بعدی تیون این است که مواد خودرا در اواخر امسال برای مشتریان هوافضا بعنوان قسمتی از مرحله تعیین صلاحیت ارسال نماید.