استفاده از آلیاژ جدید برای كاهش صدای هواپیماها در زمان فرود
به گزارش مداربسته بخش زیادی از سروصدای هواپیماها در حین فرود در ارتباط با موتور آنهاست، اما مقاومت بال هواپیماها در مقابل جریان هوا هم سروصدای زیادی بوجود می آورد که آلیاژی جدید به حل این مشکل کمک می نماید.
به گزارش مداربسته به نقل از نیواطلس، آلیاژ جدید از جنس آلیاژهای حافظه دار است. این نوع آلیاژها دارای توانایی تغییر ساختار در پاسخ به یک محرک، در چارچوب تنش یا حرارت هستند. این تغییر در ساختار به این مفهوم است که ماده ای که دارای یک شکل خاص در دما و سطح تنشی معین است با تغییر دما و سطح تنش، شکل متناظر با آن تغییرات را خواهد داشت.
آلیاژ مورد اشاره در فضای داخل بال ها تزریق می شود تا در زمان فرود هواپیما و بالا آمدن رویه بال ها به منظور ایجاد مقاومت در مقابل جریان هوا و کمک به توقف هواپیما از میزان سروصدای ایجادشده بکاهد. این تزریق فضای داخلی درون بال را پر می کند و از شدت صدای باد می کاهد.
به گفته پژوهشگران دانشگاه تگزاس، این آلیاژ یک غشای کامپوزیتی پلیمری تقویت شده با استفاده از الیاف کربنی است که ترکیبات متنوع دیگری هم دارد و در شبیه سازی های کامپیوتری عملکردی موفق داشته است. هم اکنون آزمایش های تونل باد بر روی بال های هواپیماهای کوچک برای کسب اطمینان از عملکرد موفق این آلیاژ در جریان است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب