اینستاگرام بر ضد ایرانی های زرنگ!
مداربسته: در كشور ما اغلب استفاده از شبكه های اجتماعی با سایر كشورها متفاوت می باشد.
نمونه اش تلگرام كه از یك ابزار پیام رسان به محلی برای كسب درآمدهای میلیونی و میلیاردی خیلی ها تبدیل شد و بعضی ها از قِبل آن به نام و نان و نوایی رسیدند و انواع شركت های ریز و درشت رسانه ای تاسیس كردند. انتشار تبلیغات در تلگرام تنها راه درآمد از این پیام رسان نبود و نیست. درآمدهای جانبی شركت های فروشنده ممبر و لایك خود داستان دیگری است.
چه بسیار كانال هایی كه برای كسب درآمد به خرید ممبرهای فیك و تقلبی پرداختند تا با نشان دادن «عدد» اعضای خود در كسب اعتبار و پشت بندش دریافت آگهی از رقیبان جلو بزنند. داستان اینستاگرام هم شبیه تلگرام است. اعتبار هر پیج به تعداد اعضای آن پیج و تعداد لایك های هر پست است.
اگر پیجی پرلایك باشد و پر از فالوور، معتبر است و اولویت اول برای كسب آگهی، در غیر این صورت از این خبرها نیست. در اینستاگرام هم همانند تلگرام شركت هایی هستند كه فالوور و لایك می فروشند. خوب هم می فروشند و خوب هم پول در می آورند؛ البته تا همین یك ماه پیش!
پس از آپدیت جدید اینستاگرام مدیران این شركت تمهیدات ویژه ای برای فالوورهای فروشی اندیشیدند بطوریكه كاروبار شركت های فروش فالوور خراب شد. الان بسیاری از شركت های فروش فالوور یا قادر به انجام این كار نیستند یا اگر هم باشند آن قدر قیمتشان بالا رفته كه دیگر مانند سابق از رونق برخوردار نیست.
فاجعه بار تر اما برای اینفلوئنسرهای ایرانی خبری بود كه روز گذشته منتشر گردید. مدیران اینستاگرام در تصمیمی درست می خواهند لایك های پست های اینستاگرام را مخفی كنند. این حركت ابتدا از كشورهایی مثل استرالیا، ایتالیا، برزیل و ایرلند شروع شد و از این هفته در آمریكا هم به صورت آزمایشی شروع می شود. البته در این زمینه تاكید شده كه تعداد لایك ها برای صاحب حساب كاربری قابل مشاهده می باشد ولی از دید دیگر كاربران این شبكه اجتماعی پنهان خواهد ماند.
این ابتكار اینستاگرام برای حذف رقابت بالا بردن تعداد لایك در میان كاربران این شبكه اجتماعی انجام می شود. حالا در كشور ما كه اینستاگرام استفاده های مهم تجاری دارد و خیلی از پیج های خبری و غیر خبری با تعداد فالوورهای بالا برمبنای تعداد لایك هایشان مبادرت به دریافت آگهی می كردند حالا با چالشی بزرگ مواجه گشته اند.
آیا این تصمیم مدیران اینستاگرام، استفاده از این اپلیكیشن گسترده را در ایران با تغییر روبرو خواهد كرد؟
آیا رونق و اعتبار قسمتی از پیج های خبری «خوش آگهی» به خطر می افتد؟
آیا میدان رقابت برای سایر پیج های خبری ضعیف تر-از لحاظ تعداد فالوور- نیز فراهم می شود؟
این ها پرسش هایی است كه پاسخ آنها در آینده ای نزدیك مشخص خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب