تاثیر رنگ بدنه خودرو در فناوری خودران و باتری

تاثیر رنگ بدنه خودرو در فناوری خودران و باتری به گزارش مداربسته رنگ های جدید امكان استفاده از باتری های بهتر در خودرو های الكتریكی را فراهم و كمك خواهند كرد سیستم های ایمنی خودرو ها در تاریكی راحت تر ببینند.


زومیت نوشت: خودروهایی كه به بازار می آیند، هرروز پیچیده تر می شوند و سیستم های برقی بیشتری در آنها به كار می رود. دراین میان، برخی فناوری ها هستند كه هیچ گاه متوجه وجود آنها در خودروهایمان نمی شویم. بعضی از فناوری ها زیر پوسته ی خودرو هستند؛ اما نقش آنها در خودرو های آینده بسیار پر رنگ و مهم می باشد. مثال مناسب برای چنین فناوری هایی، رنگ ها و پوشش های جدیدی هستند كه به خودروسازان امكان می دهند از باتری های كوچك تر و ایمن تری در خودرو ها استفاده كنند و هم زمان به سیستم های ایمنی دیگر خودرو ها نظیر سنسورهای پیشگیری از تصادف هم كمك می كنند خودرو را در شب یا در آب وهوای نامناسب بهتر ببینند. نام شركت PPG Industries را شاید خیلی ها نشنیده باشند؛ اما این غول صنعتی بزرگ ترین تولیدكننده ی رنگ و پوشش های محافظتی در جهان به حساب می آید و در تولید رنگ برای خودرو ها هم بسیار فعال است. این شركت دو ایده ی جدید برای بهبود عملكرد باتری های لیتیوم یون دارد. سلول ها حیاتی ترین عضو شیمیایی در باتری های لیتیوم یون هستند. سلول ها از صفحاتی تشكیل شده اند كه هریك درون بخش كاتد باتری لیتیوم یون قرار گرفته اند و درون آنها ماده ای سمی به نام N-methyl 2-pyrrolidone قرار گرفته است. استفاده از این ماده در قوانین اروپایی جدید ممنوع شده است؛ به همین دلیل، PPG ماده ای غیرسمی به جای آن به كار برده است. این مساله از آنجا اهمیت دارد كه بدانید میزان پوشش استفاده شده برای باتری ها ۱۰ برابر بیشتر از رنگی است كه برای نقاشی بدنه ی خودرو استفاده می شود و همین مساله سبب می شود ایده ی PPG ازنظر تجاری بسیار مهم باشد.
ماده ی دوم، ماده ی هوشمند ضداشتعالی است كه بعنوان روكش به كار می آید. درحال حاضر، باتری های خودرو های برقی با لایه ای ضخیم از ماده ای ضداشتعال پوشانده شده اند؛ ولی این پوشش جدید جایگزین پوشش ضخیم فعلی خواهد شد. مزیت پوشش جدید PPG در این است كه می توان آنرا مانند رنگ در بیرون و درون باتری اجرا كرد؛ درحالی كه پوشش فعلی موجود در باتری ها بیشتر مانند پتو یا پارچه ای ضخیم است. پوشش جدید هوشمند است و درصورت مواجهه با دمای بسیار زیاد (مانند شرایط آتش سوزی) می تواند مانند اسفنج پف و لایه ی محافظتی قدرتمندی ایجاد كند. میزان بزرگ شدن این پوشش هوشمند بگونه ای است كه ضخامت آن ناگهان ۵۰ برابر بیشتر می شود. در آزمایش آتش، پوشش های آلومینیومی در ۳۰ ثانیه از بین رفتند؛ اما بعد از روكش شدن با ماده ی هوشمند جدید، مقاومت آنها دربرابر آتش سه برابر افزایش پیدا كرد و حتی بعد از سه دقیقه آتش سوزی هم همچنان مقاومت می كرد. بدین ترتیب، با پوشش جدید زمان كافی برای خارج شدن سرنشینان از درون خودرو فراهم می شود. یكی از مشكلاتی كه لیدارها با آن دست وپنجه نرم می كنند، این است كه آنها نمی توانند اشیای كاملا مشكی یا خیلی تیره را شناسایی كنند؛ چون برپایه بازتاب نور كار می كنند و اگر نوری از جسمی بازتاب داده نشود، لیدار آنرا نخواهد دید. تاریكی محیط هم می تواند در این مساله تأثیرگذار باشد. ازآنجاكه ۲۰ درصد خودرو های موجود در جهان مشكی هستند، این مساله در آینده به مشكل بزرگی برای لیدارها تبدیل خواهد شد. كاربرد اصلی لیدارها در سیستم های ترمز اضطراری خودكار است. نورهای لیزرها در بخش NIR دسته بندی می شوند؛ به همین دلیل، PPG هم به دنبال ساخت رنگی شفاف برای خودرو ها است. با این روش، روی رنگ مشكی خودرو ها لایه ای وجود خواهد داشت كه می تواند پرتوهای لیزری را بازتاب دهد تا سیستم های ایمنی خودرو مشكلی برای مشاهده ی خودرو مشكی نداشته باشند. این لایه ی شفاف برای چشم انسان مرئی نیست و ایده ی هوشمندانه ای به نظر می آید. 2121

1398/08/02
14:15:03
5.0 / 5
4765
تگهای خبر: باتری , تولید , سنسور , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته